Bij de wijze van leren kunt u terecht voor een workshop, een losse training of voor de basistraining met het werkboek ‘Ik Leer Anders’ . Deze methode is geschikt voor basisschoolleerlingen, middelbare scholieren en volwassenen.Dit praktische werkboek is bij uitstek geschikt voor leerlingen van de basisschool met leerproblemen, dyslexie, ADHD of ADD en voor kinderen die hoogbegaafd zijn.
Het werkboek:
Het werkboek “Ik leer anders” vertaalt de lesstof naar deze visuele manier van denken. Zo kunnen deze leerlingen direct voldoendes halen. Het werkboek Ik leer anders wordt doorgewerkt door een leerling onder begeleiding van de coach en een ouder. De leerling kan direct vertellen of deze leermethode werkt. Een voorbeeld: tijdens het oefenen kunnen leerlingen met een taalprobleem, woorden foutloos spellen. Van voor naar achter, maar ook van achter naar voor. Simpelweg omdat ze het woord als woordbeeld hebben opgeslagen.Tafels worden direct onthouden na jarenlang tevergeefs oefenen. Leren klokkijken lukt binnen een paar uur.
Inhoud:
-
- Informatie op juiste manier ordenen, opslaan en onthouden.
-
- Taal: het alfabet, woordbeelden opslaan, woordpakketten groep 3 t/m 8.
-
- Lezen: lege woorden visueel opslaan, leesletters oefenen, lezen met de leespijl.
-
- Cijfers: cijferveld, tafels en het automatiseren van sommen, breuken.
- Klokkijken: analoog.
“Er zit meer in, dan er uit komt” . Dit wordt vaak gezegd over leerlingen die onvoldoende presteren op school. Zij hebben een leerachterstand of een vorm van dyslexie. Als bijles niet of nauwelijks helpt, kan de leermethode Ik leer anders een oplossing bieden. Want een grote groep ondergewaardeerde leerlingen heeft juist een bijzondere gave: het zijn beelddenkers. Zij denken niet in woorden, maar in beelden. Daarom wordt het lesmateriaal in de klas niet begrepen en onthouden.
Losse training:
De leermethode “Ik leer anders” helpt op een gestructureerde wijze bij breuken, digitaal klokkijken, (werkwoord)spelling, spreekbeurten, boekbespreking, enz.