“Thijs had moeite met spelling en begrijpend lezen. Hij had op zijn rapport een matig voor spelling en een onvoldoende voor begrijpend lezen. Door de methodiek van Pi-Spello en het enthousiaste les geven van Petri, heeft hij een goed en een voldoende behaald. Door een duidelijke uitleg, waar alle spellingregels in kleur worden uitgedrukt, is het op een spelende en leuke manier, met structuur aangebracht. Met begrijpend lezen kreeg hij ook vele tips. Ook snapte hij een keer de breukensommen niet zo goed. En met behulp van pizza punten werd het hem duidelijk. De NIO toets hebben ze ook geoefend, waar hij zelfvertrouwen van kreeg. Het is in een woord gezegd, geweldig. En hij ging ook altijd met plezier heen. Als hij weer ergens mee zit, dan bellen we Petri meteen weer op. Ik raad het iedereen aan, als ze een leerprobleem hebben.” (Reactie van Paulien Alleman)
“Ik vind het ontzettend leuk hoe je de lessen vormgeeft en voor mijn gevoel sluit het goed aan bij mijn zoon. Hij zegt zelf ook dat hij het nu beter snapt. Heel benieuwd of het beklijft en of hij het ook in een dictee kan toepassen, maar voor het moment in ieder geval heel fijn dat hij het in de context van de lessen en het huiswerk snapt. En daardoor ook meer zelfvertrouwen krijgt in dat hij het kan, wat mij betreft nog het allerbelangrijkste.” Reactie na de 2e afspraak. (Training met Pi-Spello)
“Het gaat ontzettend goed met mijn dochter, ze gebruikt voor alles een mindmap. Ze heeft nog niet zo heel veel proefwerken gehad maar ze gaat erg goed. Ze had een 7,4 voor haar Bio dus dat was een behoorlijke opsteker. Ook heeft ze er meer zin in en vindt het leuker om te leren. Mavo is in ieder geval behaald en dat was haar doel, maar gelukkig stopt het nu niet. Ze heeft een pluim van haar leraar gekregen dat ze zo haar best heeft gedaan en naar leraren toe is gekomen.” (Training Leren Leren methode 12+)
“Heel erg bedankt voor je goede training aan mijn dochter! Je hebt haar hele nuttige handvatten gegeven! Daar heeft ze wat aan in de klas.” (Training met Ik leer anders)
“Mijn dochter heeft inmiddels 2 keer een uurtje training gehad (aanwezigen zijn de coach, mijn dochter en 1 van de ouders). Deze training wordt gegeven door Petri Schipper van De wijze van leren te Limmen. Zij is gecertificeerd coach voor allerlei leeruitdagingen en schroomt dan ook niet methodes uit andere trainingen in te zetten als dat beter blijkt te werken. Bij het eerste uurtje heeft mijn dochter een tekst van nieuwsbegrip gelezen op A-niveau om te kijken waar de verbeterpunten liggen. Die waren lastig te ontdekken, want vol geconcentreerd las ze de tekst nagenoeg foutloos voor. Nagenoeg want enkele woorden gokte ze. Deze en alle andere woorden die ze vanaf dan gokt, zijn/ gaan we verzamelen om een woordbeeld van te maken (methode uit Ik Leer Anders). Om haar hoofd ‘op te ruimen’ mocht ze denkbeeldige kamers of kasten maken in haar hoofd (taal, rekenen, leuke dingen en stomme dingen). Deze heeft ze op een A4 getekend en zo kan ze deze daar vullen, maar uiteraard ook in haar hoofd. Voor het oefenen van de woorden met ‘au’ heeft ze een aantal keer thuis het boek gelezen van Een zeer sprookje, met Paul en Paulientje in de hoofdrol. Hierin komen de meest voorkomende woorden met au in aan bod. Daar heeft ze tevens een A5 woordkaartje van gekregen om ze nog eens na te lezen. Naast het boek heeft ze nog wat oefeningen gehad over de au-woorden, zodat ze ze veel gezien heeft en er flink de aandacht op is gevestigd (tijdens het tweede uurtje). We hebben zowel ezel als kikkerwoorden behandeld en geoefend op papier maar ook met beweging en geluid (springen, hardop zeggen, vliegenmepper, plaatjes met ‘e’ en ‘ee’ etc). Van zowel het alfabet als diverse gokwoorden en ‘lege’ woorden (als, dat, wanneer, etc) zijn we beelden gaan maken conform de Ik Leer Anders methode. Dit hebben we thuis inmiddels al 4 dagen geoefend en dat gaat super. Het is veel werk, maar hopelijk gaat haar leestempo hierdoor omhoog. Ze kan inmiddels het hele alfabet en de geoefende woorden foutloos van voor naar achter dan wel van achter naar voren spellen en schrijven. En uiteraard het aller belangrijkste: Mijn dochter vindt het erg leuk om de training te doen en thuis daarmee te oefenen!” (Training visueel leren na de tweede sessie)
“Mijn dochter kwam superenthousiast thuis!” (Training met de Leren Leren methode)